Lumidee

The book als blijvend duurzaam document

Marktleider op de Nederlandse headsetmarkt, de Bossche firma Lumidee wilde zijn relaties, klanten, zakenpartners en leveranciers graag laten weten dat ze blij zijn met hun bedrijf en hun medewerkers en ook dat ze trots zijn op hun pakket producten. Om dit alles te onderstrepen maakten ze met Deunk&Heebing een kloek vierkant boek, een blijvend document, waarin ze zichzelf profileerden als moderne, flexibele speler op een kleine, snel wisselende specialistenmarkt. Lumidee, The Book inventariseert markt en firma. Mooi groot beeld van productgroepen van leidende merken wisselt af met artikelen over research, ontwikkeling van headsets, geschiedenis, bedrijfsprofielen en toekomstplannen. Deunk&Heebing werd lekker vroeg gevraagd, plande zorgvuldig het hele traject van nul tot eind. Concept, budget en uitvoering kwamen uit de studio in Doetinchem, druk van Grafinorm uit Lichtenvoorde, een betrouwbaar Achterhoekse actie. In een half jaar tijd werden 26 verhalen geschreven, 80 producten gefotografeerd en voorzien van technische specificaties. Dolf Heebing plande, budgetteerde en gaf het hele boek vorm. Gerritjan Deunk schreef achtergrondverhalen en redigeerde bestaande teksten tot een eensluidend totaal. Meerte van Duuren en Martijn Pijnenburg van Lumidee corrigeerden, selecteerden en droegen ideeën aan. De druk viel binnen de planning, het budget werd niet overschreden. Lumidee heeft met The Book een fraai duurzaam document in handen.