New Ideas Force Changes

Deunk&Heebing grensoverschrijdend

Het boekje ‘Wat een goed idee’, op maat gemaakt voor Read&View, viel bij relatie Gisbert Komlossy op zijn Osnabrückse deurmat. Hij is voorman van Intan Gmbh, een firma die abo-services verleent op de Duitse tijdschriftenmarkt. Komlossy was verrast en enthousiast. Konden Deunk&Heebing niet een ‘ideeboekje’ maken voor Intan? Gerritjan Deunk en Dolf Heebing reisden met Betriebshund Max af naar Osnabrück, worstelden met Sie und Du, verzamelden Intan-verhalen, beelden van Duitse voetballers en veranderden gelijk de bedrijfskleuren van Intan. Planning en budget bleven binnen de gemaakte marges.

Gerritjan Deunk herschreef de Wat-een-goed-idee-tekst voor de specifieke Duitse bedrijfscultuur. Dolf Heebing herschikte Hollandse beelden, voegde Duitse elementen toe, kneedde de ingredïenten en vormde het boekje tot een goed kloppend geheel. Projectleider in Osnabrück, Maggy Raker bracht lijn in het project zodat het document New Ideas Force Changes op tijd werd gepresenteerd tijdens een feestelijke bijeenkomst. De slogan kwam later weer terug op nieuwjaarswens en Berlijns relatiefeest vol ‘Feierbieste’. Intan is inmiddels voor Deunk&Heebing een gewaardeerde relatie geworden met langlopende projecten en adhoc consulten.