Heleen van Rooyen

Domweg gelukkig op de Huishoudbeurs

Gerritjan Deunk en Martijn Griffioen kenden elkaar al van covers en boeken maken bij Waanders en Prometheus. Als uitgever bij Dutch Media bereidde Martijn Griffioen met sterauteur Heleen van Rooyen een boek voor, breed van inhoud, geschikt voor alle gelukkige huisvrouwen op de Huishoudbeurs van maart 2007. Om het project wat peper en schwung te geven huurde hij Gerritjan Deunk in als art director. Samen met vormgever Davy van der Elsken van DPS bedacht Deunk een grid waarin alle invallen van Heleen en co-auteur Marlies Dekkers naadloos pasten. Heleen bewerkte ondeugende verhalen en Marlies toonde haar mooiste modellen en deed voor hoe je het beste je tieten in een bh laat zakken. Stout werd gepresenteerd op de Huishoudbeurs 2007 onder grote publicitaire belangstelling. Na dit succes bleef er meer dan genoeg stof over voor Heleen, the magazine. Heleen reisde af naar Amerika om Christie Hefner te interviewen. DPS en Deunk gaven een spetterend blad vorm dat in november 2007 gepresenteerd werd in De Goudfazant, een incrowd restaurant in Amsterdam Noord, wederom met camera’s rondom. Wekenlang nog lagen de AH-schappen vol Heleen, vol in de tiet, 100% gefotoshopt.